top of page

Nikasilozás, Henger felújítás, Henger fúrás

NIKASIL bevonatok készítése, henger fúrás, autó és motorkerékpár motorok hengereinek javítása a legkedvezőbb feltételekkel!

Egy és több hengeres, 4 ütemű és 2 ütemű motorok, sor-4, V8, V12 hengerek, hengertömbök újrabevonatolása, hónolása. Gyári "nullás" méret, gyári minőség, kétütemű motoroknál a nyílásokat nem kell után-munkálni, a henger egyből használható. Kérésre egyedi illesztési hézaggal! Felfúrás, nagyobb köbcenti lehetséges NIKASIL-al is! Több lóerő - nagyobb nyomaték! Szükség esetén dugattyút is biztosítjuk

montázs előtte-utána.jpg

Soros, négyhengeres motor

Honda CBR1000 RR

Mind a négy hengerben hosszanti barázdák alakultak ki. A gyári nikasil réteget vegyi úton eltávolították, majd egy többlépcsős galvanizálás során alakították ki a megfelelő minőségű bevonatot a felületen. Az olajfogyasztás megszűnt, a teljesítmény az eredeti érték fölé emelkedett.

Kétütemű motor

Yamaha YZ250

A motor gyűrűtörést szenvedett és nem csak a bevonat sérült, hanem a hordozó alumínium is. A nikasil eltávolítása után az anyaghiányt hegesztéssel pótolták, majd ismét nikasilozták. Tartóssága azonos a hegesztés nélküli bevonattal.

ABZ_weblapra.jpg
két henger egy képen.jpg

Kétütemű motor

Suzuki RM250

Ennél a hengernél semmilyen extra meghibásodás nem történt, mindössze elkopott a bevonat. A kép az javítás előtti, illetve utáni állapotot mutatja. A megjavított képrészleten jól láthatóak a hónolási hornyok, amelyek elengedhetetlenül fontosak az olajtárolós miatt.

V12 motorblokk

BMW 850CSi

Különleges motorblokk, hiszen csak 1510 db-ot gyártottak belőle. A hengerek belseje (mint az alusil blokkok esetén gyakran) csíkossá vált, ami megemelte az olajfogyasztást és csökkentette a teljesítményt. A folyamat lehetővé teszi ilyen blokkok javítását is. 

DSCF5318.JPG
Nikasil réteg_nagy.jpg

Nikasil

Hogyan épül fel a bevonat 

A német Mahle szabadalmazta ezt a felületi bevonat rendszert. A hengerfalra nikkelt galvanizálnak, amelybe kb. 4 mikronos szilícium-karbid (SiC) szemcséket ágyaznak. Az így kialakított réteg vastagsága kb. 0,2 mm. Kopásállósága felülmúlja a krómét, de rugalmas, repedésre nem hajlamos, így egészen nagy fordulatszámokon is üzembiztos.

bottom of page